Monday, January 17, 2011

Semaian Cili 568

Dah 2 minggu saya menyemai anak benih cili 568 nampaknya tumbesarannya amat mengalakkan cuma tunggu kedaan yang sesuai untuk di pindah ke polibeg.Semua persediaan peralatan untuk tanaman semula cili fertigasi nie telah disediakan dengan pengubahsuaian beberapa perkara.Oleh kerana keadaan cuaca yang tidak menentu jadi pemindahan anak benih terpaksa di tangguhkan.

Sambil berjalan-jalan di persekitaran Felda Pemanis nie, ternampak la ada satu tapak tanaman secara fertigasi di Pejabat Felda nampaknya masih baru disemai tue.Mengikut bapa saya mungkin nak tanam Cili Fertigasi. Sebelum nie bapa saya penah bagi tahu yang ade anak peneroka tanam cili fertigasi kat felda nie.Cari punya cari akhir jumpa la pemilik Cili fertigasi tu.Dia ade berbuat kat ruangan chat tue.Nampak dari tanamannya memang menjadi cuma saya pun tengah menunggu update terkini blog beliau.Saya berasa bangga ramai kawan-kawan saya yang berjaya menjana pendapatan melalui tanaman fertigasi ini,kerana dengan usaha yang tekun dan gigih pulangan/pendapatan yang di perolehi boleh dianggap berbaloi.Insyaallah lain kali saya postkan gambar yang terbaru untuk tatapan rakan-rakan pembaca

Seja o primeiro a comentar

Cili Fertigasi ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO