Saturday, October 24, 2009

Cili berusia 3 Bulan
















Cili saya ini berusia lebih kurang 3 bulan. Memang pada mulanya bermasalah dengan jangkitan kulat,penyakit daun serta lalat buah yang merosakkan tanaman saya sehingga 80% hasil tanaman.Semua buahnya dibuang,berbagai-bagai kaedah yang digunakan untuk mengatasi masalah terutama lalat buah. Saya telah menggunakan racun lalat buah serta telah menggunakan pelekat lalat, Nampaknya semakin ok..
Setelah habis buah kena buang sebab rosak, saya mulakan dengan penjagaan yang baru.tue semua pokok baru nak tumbuh buah semula.tapi kali ini ia berbuah agak memberangsangkan. Sebelum ni pon saya dah pernah jual buah cili nie ader la dalam 60kg (sebelum kena seranggan lalat buah).

Seja o primeiro a comentar

Cili Fertigasi ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO